چگونگی مدیریت اوقات فراغت دانش آموزان در کرونا


16 اردیبهشت 1399 - 22:09
1a43b528ff
جلیل معماریانی، مدرس دوره‌های مهارت‌های مطالعه، مهارت‌های زندگی، پرورش ذهن و خلاقیت در حوزه و دانشگاه

با نزدیک شدن به فصل تابستان، اوقات فراغت دانش آموزان نیز شکل جدیدی به خود می‌گیرد که مجمموعه‌ای از عناصر در ارتباط  با یکدیگر می‌تواند در مدیریت درست اوقات فراغت دانش آموزان موثر باشد.

در وهله اول باید بنیه فکری بچه‌ها در رابطه با اینکه هدف خود را پیدا کنند تقویت شود و این پیدا کردن هدف در زندگی نیاز به یکسری اطلاعات و همراهی پدر و مادر برای همدلی و زمینه سازی دارد که رسانه می‌تواند این فضا را ایجاد کند.

خانواده نیز می‌تواند در مباحث دانشی موثر باشد که بخشی از آن به احیای فرهنگ قصه گویی برای بچه‌ها، انجام بازی‌های فکری و کتابخوانی و مطالعه مرتبط باشد همچنین حوزه‌های مربوط به گفت‌وگوهای علمی که به صورت مجازی در خانواده‌ها شکل می‌گیرد نیز می‌تواند برای پر کردن اوقات فراغت بچه‌ها مفید باشد.

همچنین برای اوقات فراغت دانش آموزان در روزهای کرونایی می‌توان مهارت افزایی‌های هدفمند ازقبیل: کاردستی‌ها، پرورش گل، مهارت‌هایی در حوزه آی تی و یادگیری فنون و حرفه‌های خاصی را انجام داد علاوه بر این می‌توان از سرگرمی‌های علمی و مطالعاتی مانند حفظ قرآن و مکالمه زبان بهره برد که همه این‌ها باعث می‌شود تا بچه‌ها توانمند شوند و مهارتی را در بستر خانواده یاد بگیرند.

جلیل معماریانی، مدرس دوره‌های مهارت‌های مطالعه، مهارت‌های زندگی، پرورش ذهن و خلاقیت در حوزه و دانشگاه

پایگاه خبری مشهد فوری (mashhadfori.com)

1a43b528ff
16 اردیبهشت 1399 - 22:09

با نزدیک شدن به فصل تابستان، اوقات فراغت دانش آموزان نیز شکل جدیدی به خود می‌گیرد که مجمموعه‌ای از عناصر در ارتباط  با یکدیگر می‌تواند در مدیریت درست اوقات فراغت دانش آموزان موثر باشد.

در وهله اول باید بنیه فکری بچه‌ها در رابطه با اینکه هدف خود را پیدا کنند تقویت شود و این پیدا کردن هدف در زندگی نیاز به یکسری اطلاعات و همراهی پدر و مادر برای همدلی و زمینه سازی دارد که رسانه می‌تواند این فضا را ایجاد کند.

خانواده نیز می‌تواند در مباحث دانشی موثر باشد که بخشی از آن به احیای فرهنگ قصه گویی برای بچه‌ها، انجام بازی‌های فکری و کتابخوانی و مطالعه مرتبط باشد همچنین حوزه‌های مربوط به گفت‌وگوهای علمی که به صورت مجازی در خانواده‌ها شکل می‌گیرد نیز می‌تواند برای پر کردن اوقات فراغت بچه‌ها مفید باشد.

همچنین برای اوقات فراغت دانش آموزان در روزهای کرونایی می‌توان مهارت افزایی‌های هدفمند ازقبیل: کاردستی‌ها، پرورش گل، مهارت‌هایی در حوزه آی تی و یادگیری فنون و حرفه‌های خاصی را انجام داد علاوه بر این می‌توان از سرگرمی‌های علمی و مطالعاتی مانند حفظ قرآن و مکالمه زبان بهره برد که همه این‌ها باعث می‌شود تا بچه‌ها توانمند شوند و مهارتی را در بستر خانواده یاد بگیرند.

منبع: مشهد فوری