اگر خواست اکثریت مردم لغو مصوبه افزایش قیمت حمل و نقل عمومی باشد بررسی می‌شود


10 خرداد 1399 - 22:05
299558a2db
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: شورای شهر مشهد تابع خواست اکثریت مردم است بنابراین اگر شهروندان خواستار لغو یا اصلاح مصوبه افزایش قیمت حمل و نقل عمومی باشند قطعا بررسی می‌شود.

مجتبی بهاروند در گفت‌وگو با مشهد فوری درباره لغو یا اصلاح مصوبه افزایش قیمت حمل و نقل عمومی اظهار کرد: معمولا به دو صورت امکان لغو و اصلاح مصوبات شورای شهر وجود دارد یکی اینکه سازمان اتوبوسرانی یا مترو نامه‌ای به شهرداری ارسال کند و شهرداری نیز لایحه به شورای شهر می‌دهد مبنی بر اینکه هزینه حمل و نقل اصلاح شود یا به قیمت سال قبل برگردد.

وی افزود: راه دیگر این است که تعدادی از اعضای شورای شهر در طرح دو فوریتی یا یک فوریتی تقاضای این موضوع را داشته باشند و اگر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد یا مجموعه شهرداری خواستار این باشند باید لایحه آن را به شورا بدهند که تاکنون شهرداری چنین لایحه‌ای را نداده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه در شورای شهر مشهد بازتابی از نارضایتی شهروندان از افزایش قیمت بلیط اتوبوس و مترو وجود نداشته است گفت: هر ساله با توجه به افزایش هزینه‌های مربوط به اتوبوس و مترو از جمله حقوق پرسنل، قطعات و لوازم به ناچار مجبور به یک افزایش تدریجی سالانه در قیمت حمل و نقل عمومی هستیم.

بهاروند بیان کرد: مصوبه افزایش هزینه بلیط اتوبوس و مترو مربوط به اواخر دی و اوایل بهمن 98 بود پیش از به وجود آمدن بحران کرونا و هر ساله به صورت تدریجی 100 تومان قیمت اتوبوس را افزایش دادیم اما در واقع افزایش قیمتی که انجام شده چندین برابر این هزینه بوده است.

وی ادامه داد: آنچه که از شهروندان برای هزینه بلیط اتوبوس و مترو گرفته می‌شود یک چهارم قیمت تمام شده است و سه چهارم دیگر را شهرداری می‌پردازد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه اگر اکثریت مردم خواستار طرحی باشند تابع آن هستیم عنوان کرد: به خواست مردم اتوبوس و مترو را که از کانون‌های شیوع کرونا بود را علی‌رغم اینکه برای شهرداری هزینه ساز بود تعطیل کردیم به خاطر اینکه سلامت شهروندان برای ما مهم بود و الان هم هر طرحی را که اکثریت مردم بخواهند قطعا بررسی می‌کنیم.

بهاروند تصریح کرد: اگر دولت سهم خود از یارانه‌ای که باید به حمل و نقل عمومی می‌داد را به شهرداری‌ها پرداخت می‌کرد و شهرداری‌ها این تورم‌های وحشتناک را نمی‌داشتند نظر ما این بود که حمل و نقل عمومی رایگان باشد ولی واقعیت این است که در توان شهرداری نیست که بدون افزایش قیمت حمل و نقل عمومی بخواهد هم سرویس دهی خوبی داشته باشد و هم بازسازی و نوسازی کند بنابراین طبیعی است که یک افزایش قیمت کم و تدریجی صورت گیرد.

وی گفت: شهروندان از فرسوده بودن اتوبوس‌ها شکایت دارند و می‌گویند چرا ناوگان اتوبوسرانی را نوسازی و بازسازی نمی‌کنید؟ اما اگر قرار باشد هیچ افزایش قیمتی در بلیط اتوبوس و مترو نداشته باشیم و دولت هم سهم خود را پرداخت نکند شهرداری نمی‌تواند سرویس دهی خوبی به شهروندان بدهد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: اگر ناوگان جدید به سیستم حمل و نقل عمومی اضافه نشود مردم به جای اینکه 5 دقیقه در ایستگاه معطل شوند ممکن است به خاطر کمبود اتوبوس 15 تا 20 دقیقه منتظر باشند در واقع ما حداقل افزایش قیمت را داشته‌ایم در حالی که خیلی از کلان شهرها دو برابر این مقدار افزایش قیمت داشته‌اند.  

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: شورای شهر مشهد تابع خواست اکثریت مردم است بنابراین اگر شهروندان خواستار لغو یا اصلاح مصوبه افزایش قیمت حمل و نقل عمومی باشند قطعا بررسی می‌شود.

پایگاه خبری مشهد فوری (mashhadfori.com)

299558a2db
10 خرداد 1399 - 22:05

مجتبی بهاروند در گفت‌وگو با مشهد فوری درباره لغو یا اصلاح مصوبه افزایش قیمت حمل و نقل عمومی اظهار کرد: معمولا به دو صورت امکان لغو و اصلاح مصوبات شورای شهر وجود دارد یکی اینکه سازمان اتوبوسرانی یا مترو نامه‌ای به شهرداری ارسال کند و شهرداری نیز لایحه به شورای شهر می‌دهد مبنی بر اینکه هزینه حمل و نقل اصلاح شود یا به قیمت سال قبل برگردد.

وی افزود: راه دیگر این است که تعدادی از اعضای شورای شهر در طرح دو فوریتی یا یک فوریتی تقاضای این موضوع را داشته باشند و اگر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد یا مجموعه شهرداری خواستار این باشند باید لایحه آن را به شورا بدهند که تاکنون شهرداری چنین لایحه‌ای را نداده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه در شورای شهر مشهد بازتابی از نارضایتی شهروندان از افزایش قیمت بلیط اتوبوس و مترو وجود نداشته است گفت: هر ساله با توجه به افزایش هزینه‌های مربوط به اتوبوس و مترو از جمله حقوق پرسنل، قطعات و لوازم به ناچار مجبور به یک افزایش تدریجی سالانه در قیمت حمل و نقل عمومی هستیم.

بهاروند بیان کرد: مصوبه افزایش هزینه بلیط اتوبوس و مترو مربوط به اواخر دی و اوایل بهمن 98 بود پیش از به وجود آمدن بحران کرونا و هر ساله به صورت تدریجی 100 تومان قیمت اتوبوس را افزایش دادیم اما در واقع افزایش قیمتی که انجام شده چندین برابر این هزینه بوده است.

وی ادامه داد: آنچه که از شهروندان برای هزینه بلیط اتوبوس و مترو گرفته می‌شود یک چهارم قیمت تمام شده است و سه چهارم دیگر را شهرداری می‌پردازد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه اگر اکثریت مردم خواستار طرحی باشند تابع آن هستیم عنوان کرد: به خواست مردم اتوبوس و مترو را که از کانون‌های شیوع کرونا بود را علی‌رغم اینکه برای شهرداری هزینه ساز بود تعطیل کردیم به خاطر اینکه سلامت شهروندان برای ما مهم بود و الان هم هر طرحی را که اکثریت مردم بخواهند قطعا بررسی می‌کنیم.

بهاروند تصریح کرد: اگر دولت سهم خود از یارانه‌ای که باید به حمل و نقل عمومی می‌داد را به شهرداری‌ها پرداخت می‌کرد و شهرداری‌ها این تورم‌های وحشتناک را نمی‌داشتند نظر ما این بود که حمل و نقل عمومی رایگان باشد ولی واقعیت این است که در توان شهرداری نیست که بدون افزایش قیمت حمل و نقل عمومی بخواهد هم سرویس دهی خوبی داشته باشد و هم بازسازی و نوسازی کند بنابراین طبیعی است که یک افزایش قیمت کم و تدریجی صورت گیرد.

وی گفت: شهروندان از فرسوده بودن اتوبوس‌ها شکایت دارند و می‌گویند چرا ناوگان اتوبوسرانی را نوسازی و بازسازی نمی‌کنید؟ اما اگر قرار باشد هیچ افزایش قیمتی در بلیط اتوبوس و مترو نداشته باشیم و دولت هم سهم خود را پرداخت نکند شهرداری نمی‌تواند سرویس دهی خوبی به شهروندان بدهد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: اگر ناوگان جدید به سیستم حمل و نقل عمومی اضافه نشود مردم به جای اینکه 5 دقیقه در ایستگاه معطل شوند ممکن است به خاطر کمبود اتوبوس 15 تا 20 دقیقه منتظر باشند در واقع ما حداقل افزایش قیمت را داشته‌ایم در حالی که خیلی از کلان شهرها دو برابر این مقدار افزایش قیمت داشته‌اند.  

منبع: مشهد فوری